سکه و دلار در بحران تقاضا
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه همچنان ادامه دارد و تعداد کسانی که این روزها برای خرید به این بازار می‌روند به مرور کاهش می‌یابد. دیروز نرخ دلار تا 3115 تومان افت کرد و کمتر از این نرخ هم بر تابلوها دیده شد که تقریبابیش از 30 تومان افت ثبت کرده است.

در بازار سکه نیز تداوم روند ریزش قیمت‌ها منجر به افت 25 هزار تومانی نرخ آن شد تا جایی که قیمت سکه طرح جدید تا یک میلیون و 35 هزارتومان هم کاهش یافت. بازار به سیگنال‌ها و وعده‌های دولت جدید اعتماد بیشتری کرده است.
ریزش قیمت‌ها به کانال‌های پایین‌تر
افت قیمت‌‌ها ادامه دارد و تقاضایی برای خرید‌‌هاي هیجانی نیست.
تعداد فروشنده‌ها بیشتر از خریدارها است. تقاضای تجاری به تعداد نهایتا 10 تا 40 هزار دلار محدود شده و تاکید دولت بر تامین کالاهای اساسی با دلار 1226 توماني به نحوی که مابه التفاوت آن با دلار 2500 تومانی تا پایان سال به وارد‌کننده‌ها پرداخت شود، اطمینان تازه‌ای در بازار ایجاد کرده است. تلاش‌‌های تازه‌ای در جهت افزایش درآمدهای نفتی از طریق بالابردن سطح فروش نفت و پیدا کردن مشتریان جدید در دولت روحانی در حال شکل‌گیری است. این اقدام البته همراستا با برخی تلاش‌های دیپلماتیک برای اصلاح روابط با غرب است تا با رفع برخی نگرانی‌‌های ناخواسته، بخشی از فشارهای اقتصادی برداشته شود.وعده‌هایی که در خصوص لزوم کاهش یافتن نرخ دلار به محدوده 2500 تومان در سال‌ها و ماه‌های قبل نیز داده شده بود، در دولت جدید جدی‌تر شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم معارفه خود بر رفع مشکلات تولید و تخصیص میزان بیشتری از اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و تولید تاکید کرد و برای صنایعی چون خودرو وعده‌هایی داد.در بازار ارز اما سایر وعده‌های ارائه شده از سوی دولتمردان جدید جدی گرفته می‌شود. وزیر اقتصاد با تاکید بر تلاش برای یکسان‌سازی نرخ ارز گفت: در زمینه سیاست‌های ارزی و تجاری دولت خود را متعهد می‌داند با اعمال کنترل بر رشد نقدینگی و رفع تدریجی عدم‌قطعیت‌های اقتصادی، نوسانات نرخ ارز را کاهش دهد.

بهای طلا در بازارهای جهانی از سطح افزایش‌یافته 1383 دلار ابتدای هفته سر در کاهش نهاده تا جایی که دیروز تا 1366 دلار نيز افت داشت. به نوشته تحلیلگران یکی از دلایل افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر بالارفتن تقاضای خرید سکه و نشان‌های طلا در آسیا و افزایش تقاضای جواهرآلات در هندوستان بوده است. این در حالی است که طی روزها و هفته‌های اخیر بهبود آمارهای اقتصادی آمریکا، امکان کاهش حجم محرک‌های اقتصادی را افزایش داده است. افت احتمالی خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد که در کمترین سطح تا 1276 دلار نیز پایین آورده شده بود. بالا رفتن دوباره قیمت طلا برخی را نسبت به برنامه کاری فدرال رزرو و کاهش سیاست‌های انبساطی دچار تردید کرده بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط پیمان معظمی